Wie is Irene?
Al vanaf jonge leeftijd was het voor mij duidelijk dat ik met kinderen wilde werken. Ik speelde ‘schooltje’ in onze garage waarbij ik mijn zusje van alles wilde leren. Nadat ik een aantal jaren als groepsleerkracht in het basisonderwijs heb gewerkt had ik het gevoel dat ik als leerkracht de aandacht, die elk individueel kind verdient in het onderwijs, niet kon geven. Na een vervolgopleiding en een korte periode de functie van intern begeleider te hebben bekleed, vond ik mijn passie in het werken met hoogbegaafde en hoogsensitieve kinderen. Ik geniet van hun energie, eigen wijsheid en nieuwsgierigheid.
Als moeder van twee jongens (2010 & 2013) ervaar ik dat de opvoeding uitdagingen met zich mee brengt die ik van te voren niet bedacht kon hebben. Het steeds opnieuw onderzoeken van de reden achter bepaald gedrag en het zoeken naar oplossingen vind ik een uitdaging. Het werken met kinderen en hun ouders geeft me nog altijd nieuwe inzichten. Het geeft me een goed gevoel onderdeel te mogen zijn van het op de rit krijgen en/of houden van de ontwikkeling van een kind.
Ik heb me tijdens mijn Master SEN studie verdiept in hoogsensitiviteit waarin ik mijn eigen gevoeligheid leerde (h)erkennen. Die (h)erkenning van het kind en de ouder is voor mij één van de belangrijkste onderdelen van de begeleiding. Door het volgen van cursussen, intervisie en door in gesprek te gaan met ouders en specialisten blijf ik me verdiepen in de ontwikkeling van hoogbegaafde en hoogsensitieve kinderen.
Ik word blij wanneer een kind opbloeit en zich bewust is van zijn eigen kracht en wijsheid, wanneer ik ouders kan ondersteunen en/of bewegen anders te kijken naar hun kind of leerkrachten enthousiast kan maken.